Līvas Laiviņas pavasara semestris Brēmenē, Vācijā

  • Līva Laiviņa, LU BF 3. kurss.
  • 4. studiju semestris Brēmenes universitātē, Vācijā, laikā no 2009. gada marta beigām līdz augusta sākumam.
  • Apguvu šādus priekšmetus:

Molekulāro biozinātņu moduli 2 (Mikrobioloģijas praktiskais kurss, Bioķīmijas praktiskais kurss (no kura atteicos, jo biju nokārtojusi jau Latvijā), Molekulārā šunu bioloģija, Molekulārā ģenētika, Augu fizioloģija); Dzīvnieku fizioloģija un cilvēka bioloģija 2; Dabas aizsardzībs un dabas aizsardzības bioloģija; Imunoloģijas pamati; Semināru kurss par Čārlza Dārvina ietekmi uz mūsdienu zinātni un sabiedrību; 2 vācu valodas kursi – intensīvais kurss pirms semestra sākuma un tematiskais kurss Vācu valoda studijās.

  • Grūtības sagādāja konstanta vācu valodas lietošana mācībās, īpaši saskaroties ar gariem rakstiskajiem uzdevumiem. Bija liela slodze un maz laika sociālās dzīves uzturēšanai,

Patika iespēja padzīvot prom no vecākiem (esmu rīdziniece) un iespēja uzturēties ārzemēs. Iepazinos ar daudzu valstu pārstāvjiem un viņu kultūru, papildināju savas vācu valodas zināšanas. Nozīmīga likās arī iespēja fizioloģijas praktiskajos darbos strādāt ar dzīvniekiem, kas reti kad ir iespējams LU Bioloģijas fakultātes kursos.

 

Ko ieteiktu tiem, kas plāno uz turieni doties?

  • Citiem studentiem, kas plāno doties apmaiņas programmās, iesaku vēlreiz pārbaudīt savas svešvalodu zināšanas, kā arī censties noskaidrot, kāda līmeņa valodu zināšanas būtu nepieciešamas izvēlēto kursu nokārtošanai. Attiecībā uz dzīvesvietu man veicās – ar Brēmenes universitātes starpniecību varēju īrēt istabu Brēmenes studentu rajonā Das Viertel, un man bija ļoti draudzīga saimniece, tādēļ iesaku izmantot šo viesuniversitātes servisu arī citiem – ja ne saimnieki būs tie draudzīgākie (kā gadījās 12 studentiem, kas dzīvoja vienā namā Brēmenes rietumos), tad, visticamāk, šie piedāvājumi varētu būt vieni no lētākajiem.

 

Ko gribētu, lai pārņem Latvijas Universitāte no apmaiņas universitātes?

  • Patiktu, ja LU pārņemtu Vācijā novēroto pēc lekcijas beigām – studenti pieklauvē pie galdiem, tādējādi izrādot cieņu pasniedzējam.