Esošajiem

Pasniedzēji:

Visi Bioloģijas studenti pasniedzējus mīl un dažreiz pat cienā pie ugunskura, bet nav noslēpums,ka katram ir stiķi un niķi. Te centīsimies pastāstīt par dažiem no tiem . Pasniedzējus lūdzam neņemt ļaunā un kā atbildes gājienu var sūtīt vidējā aritmētiskā studenta aprakstu – priecāsimies ievietot.

Uldis Kalnenieks (Mikrobioloģijas un biotehnoloģijas katedra)

Speciālists ar akadēmiskām zināšanām mikrobioloģijas jomā. Lekcijās tiek runāts par diezgan sarežģītām lietām, kuras lielākā vai mazākā mērā ir saistītas ar baktēriju bioķīmiju. Tātad lekciju materiālu daudz vieglāk uztvert, ja ir labas priekšzināšanas par dabas vielu uzbūvi un funkcijām. Tomēr, pat ja bioķīmija nav sirdslieta, īpašu problēmu ar prof. U. Kalnenieka kursu apgūšanu nebūs, jo pasniedzējs lekciju laikā visu izskaidro saprotamā valodā. Mācību viela tiek pasniegta detalizēti un izsmeļoši, bet lekcijas ir ļoti dinamiskās – nodarbību stundas paiet ātri. Lai sagatavotos kontroldarbiem, kuru skaits var būt diezgan liels, nāksies patērēt noteiktu laiku. Bet tas nav slikti – no personīgās pieredzes varu teikt, ka zināšanas pēc tam paliek atmiņā uz ilgu laiku.

Ģederts Ieviņš (Augu fizioloģijas katedra)

Diezgan savdabīgs pasniedzējs. Auskars ausī, komentāru rakstīšana jauniešu forumos, pikantu anekdošu stāstīšana lekciju laikā… Tomēr dažiem studentiem tas patīk, jo tie uzskata, ka katram mūsdienīgam docētājam jābūt par tādu. Nodarbību laikā pasniedzējs reti iedziļinās fundamentālos bioloģiskos procesos un sarežģītās likumsakarībās; viss tiek aprakstīts, var teikt, virspusējā līmenī. Tāpēc nekādu problēmu ar mācību materiāla iegaumēšanu studentiem parasti nav. Turklāt, gandrīz visos kontroldarbos var lietot līdzi ņemtus materiālus. Dažos kursos nekādu kontroldarbu vai eksāmena, kā tāda, nav vispār – lai iegūtu atzīmi, nepieciešams sagatavot mājās 1-2 prezentācijas. Ja nav īpašas vēlmes tērēt laiku uz mācībām (lasīt literatūru, nopietni mācīt jaunu informāciju utt.), bet gribas vienkārši izmantot kredītpunktus un saņemt teicamu atzīmi, tad Ģederta Ieviņa kursi – labāka izvēle.

Velta Bērtiņa
Ja tu jūties spēcīgs angļu valodā (ne tikai runāšanā, bet arī gramatikā), pie viņas grūta dzīve nebūs. Svarīgi ir stiprināt labu reputāciju viņas acīs, pašam piesakoties atbildēt. Nebūtu vēlams gaidīt, kad izsauks un tad atbildēt: "Sorry, not this time.." Semestra beigās angļu valodas kabinets ir pārpildīts ar parādniekiem, tā ka ieslīgšana parādos nozīmē garu sēdēšanu rindā, lai tiktu atbildēt (un vēl atliek cerēt, ka viņa nesadusmosies un atļaus to atbildēšanu veikt..). Eksāmens arī ir gara, bet (tiem, kas jūtas spēcīgi angļu valodā) viegla padarīšana.

Valds Ģirts Balodis
Īsts džentlmenis. Viņam patīk, ja students uzņemas iniciatīvu- tādā gadījumā var gadīties, ka, ja students kļūdās, viņš šīs kļūdas ne nu gluži neievēro, bet piedod gan. Viņam vienmēr var uzdot jautājumus, nebaidoties, ka viņš tos varētu uzskatīt par muļķīgiem. Eksāmenā interesanta stratēģija punktu skaitīšanā, jo atzīmi var dabūt arī mīnusā (pēc viņa teiktā, sliktākā atzīme ir bijusi -2).

Jānis Priednieks
Vīrs, kurš daudz zina par putniem un mežu apsaimniekošanu. Lekcijas gan neatraktīvas un tajās grūti noturēt uzmanību, tomēr tā vienlaikus ir lieliska izdevība izdarīt kādu citu darbiņu paralēli lekcijai. Kontroldarbi nav grūti. Putnu pazīšanas eksāmenam gan nedaudz jāpagatavojas un tad jau būs OK.

Līga Ozoliņa-Molla
Uz lekcijām dažbrīd grūti aiziet, it sevišķi, ja tās ir pēdējās, tomēr ir vērts to darīt! Miegainība māc auditoriju lekciju laikā, bet pasniedzēja izstāsta ļoti daudz un svarīgu info. Kontroldarbi, kurus nezināmā kārtā sauc par kolokvijiem, ir āķīgi, lai neteiktu, ka diezgan sarežģīti.

Voldemārs Spuņģis
Pasniedzējs, kurš pats par sevi saka, ka klāt labākie gadi, bet, liekas, ka tā jau vienmēr ir bijis, jo viņš kā programmas vadītājs nav pazaudējis laika gaitā spēju uz visu raudzīties viegli un ar vieglu smaidu uz lūpām. Viņš nav ieinteresēts kādam sarežģīt dzīvi. Komunikabls cilvēks, bieži sastopams socializējoties (t.i.smēķējot) pie Bioloģijas fakultātes ieejas. Labs savas jomas – entomoloģijas specialists. Kukaiņu jautājumos parasti tieši viņš informē sabiedrību.

Guntis Brūmelis
Pasniedzējs, kas lielu daļu savas dzīves pavadījis ārpus Latvijas. Arī pēc vairāku desmitu gadu strādāšanas Latvijā nav pazaudējis anglisko izloksni. Vienu tas piesaista, citu tas kaitina. Pasniedzējs ar plašu skatījumu uz lietām, patīk lekcijās studentus rosināt uz diskusiju. Un tas viņam arī lielākoties izdodas. Pasniedz interesanti un daudzpusīgi – nekad lekcijās nebūs tikai "zaļais" vai tikai "ekonomiskais" skatījums, bet visam tiks pieiets no abām pusēm.

Tūrs Selga
Cilvēks, kas tik ļoti ir savā šūnu pasaule, ka ir brīžiem sajūta, ka viņš pārējos nesaprot. Lekcijas ir labas, bet dažkārt viņš tik ātri uzdot jautājumus un pēkšņi iestājoties klusumam atkal jāatskārt, ka atkal kaut kas nav akustiski dzirdēts. Tā viņš, lielākoties, nesagaidījis atbildi, arī pats atbild uz sevis uzdoto jautājumu. Tāpēc iesaku sēdēt auditorijā ne tik tālu, kā arī cītīgi pildīt viņa uzdotos mājas darbus nevien šūnu bioloģijā, bet arī histoloģijā, jo ieskaitēs ir āķīgi jautājumi, tiek atprasīts daudz. Viņa grāmatu ''Šūnu bioloģija'' ir ļoti ieteicams ja ne iegādāties, tad vismaz kursa laikā tajā ieskatīties.

Ivars Strautnieks
Oo, pie viņa, lūdzu, ar kvarca kaklarotu..nu,vai vismaz granīta penāli..Neuzdrošinies iežus nosaukt poētiskajā apzīmējumā „akmeņi” – Tev trāpīs iznīcinošais skatiens.. Minerāli un ieži jāmācās jo īpaši labi, pārējas zemes zinātnes arī. Lekcijas tiešām aizraujošas un sakarīgas. Eksāmenā gan turās- uz šo pārbaudes darbu jāgatavojas nevis kā biologam, bet uz kādu laiciņu jāiedomājas sevi par ģeogrāfu esam. Jo jāzina ir daudz, un septiņnieks, kā man pasniedzējs paskaidroja, taču ir izcila atzīme.

Māra Vikmane
Pozitīvākais pasniedzējs Eiropā. Ja Tev vienīgajam neizdosies novērot plazmolīzi, vai netīšām izgāzīsi etilspirtu pa visu laboratoriju – Vikmanes kundze arī tajā atradīs kaut ko pozitīvu, pajokos un uzsitīs uz pleca, „sak, tā jau jaunajiem ģēnijiem gadās..” Stāsta interesanti un no sirds. Pat ja augi Tevi dvēseliski neinteresē, tāpat kaut kas aizķersies un viņas pozitīvisma iespaidā pieķersi sevi uzsmaidot Allium cepa. Pārbaudes darbi ar pāris āķīšiem, bet izpildāmi. Būtībā, ja esi klausījies lekcijās un izpildījis praktiskos darbus, problēmas nebūs. Un ja būs – Vikmanes kundze Tev tās palīdzēs atrisināt un Tu smaidīdams dosies tālāk savās gaitās…

Ilze Ruža
Pasniedzēja ar ļoti miermīlīgu raksturu un rāmu balsi. Lekcijas paiet bez lieka stresa un milzīgiem uzdevumu blāķiem. Viņai patiks, ja aktīvi izteiksi savu viedokli un nodosi obligātos mājas darbus, ja ne laikā, tad vismaz kādreiz.. Mēnesī ir viens home reading un katru pusgadu jāuztaisa viena prezentācija. Ieskaitēs liels uzsvars tiek likts uz tēmas vārdiņu apguvi, bet gramatika ir tā pati vecā no vidusskolas.

Guntis Tabors
Augšņu guru. Lekcijas ir interesantas un lai arī runa ir par, principā, zemi, aizmigt nevar. Ļoti laba humora izjūta. Ieskaitēs jāzina augšņu horizontu apzīmējumi un jāzina, kā kura augsne var veidoties. Parasti testa veidā, kur divas atbildes jau uzreiz ir atmetamas un divas ir ļoti līdzīgas. Dažreiz iedod minūti pierakstu pārskatīšanai. Ja ir būts uz lekcijām, tad labu atzīmi dabūt ir vienkārši.

Didzis Elferts
Jauks puisis, Exceļa statistikas funkciju guru… Kā pasniedzējs tīri tā nekas, viņa sagatavotais lekciju materiāls ir tik saprotami uzrakstīts, ka nebūs problēmu arī pašam individuāli pildīt.. Protams, jāņem vērā, ka varbūt ne 100% visiem tā lieta uzreiz „aizies”, bet Elferts paskaidros..un noteikti kļūs skaidrs. Eksāmens sakarīgs, tāda paša veida kā praktiskie.. tik uzliec klapes, lai apkārtējais fona troksnis netraucē un bliez pa klaviatūru formulas.

Dagnija Cēdere

Lekcijas diezgan vienmuļas, ja vien ķīmija nav sirdslieta. Dažkārt nākas dzirdēt kādu spārnotu izteicienu/frāzi no pasniedzējas puses. Pirmajās lekcijās dzirdētais var radīt "tik elementāri" iespaidu. Tomēr, ja vien neesi spīdeklis ķīmijā, uz šo šajūtu paļauties nevajadzētu (pēc pirmajiem k.d. sapratīsiet kāpēc), iesaku apmeklēt lekcijas. Eksāmens diezgan sarežģīts (ne tests!!!), vēlams kaut cik saņemties un iepriekšējā vakarā atvērt grāmatu. Laboratorijas darbus izpildīt samērā viegli.

Kamita Eglīte
Ja pirmajā lekcijā apbur ar savu skaidro valodu un skaļo balsi (jo beidzot kaut ko pat aizmugurē pie radiatoriem var dzirdēt), tad jau trešajā lekcijā tas viss ir piegriezies, pie tam nāk apskaidrība, ka to visu var arī izlasīt grāmatā. Arī laboratorijas darbos sajūsma par formalīnā mērcētām sirdīm un dzemdēm ar laiku noplok. Pozitīvi ir tas, ka eksāmenā no 4 jautājumiem īstenībā ir jāatbild tikai uz vienu, jo visus pārējos, ja neesi nelabojams slaists, esi nolicis jau iepriekš.

Kristaps Vilks
Ja viņš nezina atbildi uz Tavu jautājumu, tad tā arī paskaka, ka viņš nezina. Bet, ja tiek uzdots galīgi muļķīgs (vai tieši otrādāk – āķīgs) jautājums, tad atbild ar pretajutājumu: "Un kā tu domā?" Jauki izturas pret visiem kukainīšiem, arī tiem, kas nav smuki, citus biedē vai vienkārši ir dēles. Kas darāms laboratorijas darbos ne tikai paskaidro, bet liek arī to visu vēlreiz uz vietas izlasīt paša sagatavotā Worda dokomentiņā. Jārēķinās ar lielu zīmēšanu un visu to mošķīšu cilāšanu.

Dmitrijs Babarikins
Par lekcijām: lekcijas labāk apmeklēt, jo labi atceras sejas. Neiesaku sprēgāt pret viņa viedokli – labāk vietā pamāt ar galvu – arī to labi atcerēsies. Iesākumā nedaudz pārsteidz klasiskās mūzikas un mākslas darbu iepīšana prezentāciju laikā. Bet pie tā var pierast. Laika gaitā inovāciju lekcijas kļuvušas dinamiskākas un interaktīvākas (salīdzinājumā ar lekciju kursa pirmsākumiem).
Pārbaudes darbi: silti iesaku ierasties uz visiem pārbaudes darbiem (arī mazajiem) – tas palīdzēs gala atzīmei un varbūt pat nebūs jākārto lielā gala ieskaite. Inovācijās, lai arī pēc priekšmeta nosaukuma šķiet, ka jābūt inovatīvam, studentiem apgriež spārnus – un jāgatavo biznesa plāni jau realizētām vai neinteresantām lietām. Diemžēl. Ieskaitēs vēlams atcerēties iepriekšējās lekcijās piesauktus likumus un ētikas kodeksus, taču domājamiem vai viedokļa jautājumiem nepieciešama spēja daļēji iejusties paša Babarikina ādā un atbildēt tā, kā viņam šķiet labi.
Vīriņš kopumā: viens no retajiem biologiem, kas ir nevis darba ņēmējs, bet gan devējs – pieder savas firmas, kas darbojas baltās bioloģijas lauciņā. Patīk interesantas idejas, kuras var realizēt. Stingri pieturas pie sava viedokļa. Lekcijās mēdz cienāt ar gardumiem: konfektēm un ananāsiem.

Uldis Kondratovičs

Iespējams, jaukākais pasniedzējs BF – pie viņa pat rūdītam baltajam biologam radīsies interese par viendīgļlapja stumbra šķērsgriezuma īpatnībām vai radiālo transportu saknēs. Un kā gan citādi? Lekcijās studentus uzrunā par "mīļajiem draugiem" un "kolēģiem" – un ne tikai uzrunā, bet tā pret studentiem arī izturas. Pirmklasīgs lekciju materiāls, no kura var iemācīties pat sarežģītākās tēmas. Laboratorijas darbos ļoti daudz un pamatīgi jāzīmē – zīmējumi tiek vērtēti un uzmanība pievērsta pat sīkumiem. Tāpat ir arī ar pārbaudes darbiem – jāmācās daudz un sīki, taču labi padarītj darbu arī labi novērtēs!

 

Vēl ir daudz pasniedzēju – priecēsimies redzēt papildinājumu – sūti uz lubfsp@gmail.com!